BTK Bünyesinde Robotik Kodlama Eğitimi Düzenlendi
Yazar(lar): Gülbahar Aytekin | 2 February 2018, Friday 00:15 | 5,735 görüntüleme
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu bünyesinde, İlköğretim 5. 6. 7. ve 8. sınıflardan oluşan toplam 45 öğrenciye “Robotik Kodlama Eğitimi” verildi.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu bünyesinde, 2017 Ağustos ayında 7-14 yaş grubundaki çocuklara yönelik düzenlenen “Yarını Kodlayanlar” Eğitim Programı’nın devamı niteliğinde, 25-26 Ocak 2018 tarihinde, ilköğretim 5.6.7. ve 8. sınıflardan oluşan 45 öğrenciye “Robotik Kodlama Eğitimi” verildi.
Bilgisayara verilen komutlar Bilgisayar Alfabesi de denilen kodlarla yazılıyor. Bilgisayara bir görevi yerine getirmesi için yazılan komutlara ise “kodlama” adı veriliyor. Kodlamanın mantığını küçük yaşta öğrenen çocuklarda; problem çözme, iletişim becerileri, eleştirel düşünme, üretme ve yaratıcılık gibi temel becerilerin arttığı biliniyor. Kodlama eğitimi ile çocuklar ayrıca, bilgisayarla üretim yapmayı, neden- sonuç ilişkisi kurmayı, kendilerini ifade etmeyi, problemlere çözümler üretmeyi öğreniyorlar. Aynı zamanda projeler tasarlayarak kendilerine olan özgüvenlerini de artırmış oluyorlar. Dolayısıyla bilgisayar üzerinde herhangi bir şey üretebilmek için öncelikle bilgisayar dili olan “kodlamayı” öğrenmek, çağın gereklerinden biri haline gelmiş durumda.
Teknoloji çağının yeni fakat bir o kadar da önem kazanan kavramı “Computational Thinking”, “Bilgisayarca Düşünme”, “Sayısal Düşünme” gibi çözüm odaklı becerileri artırmanın bir yolu olarak da, algoritmik düşünmeyi öğrettiği ve geliştirdiği için "kodlama eğitimi", dijital çağın olmazsa olmazlarından biri olarak karşımıza çıkıyor.
Bu noktada Steve Jobs’ın “Herkes bir bilgisayarın nasıl programlanacağını öğrenmeli. Çünkü nasıl düşünüleceğini öğretir.” Sözü yeniden hatırlanmalı.
Teknolojiyi tüketen değil, kendi yerli ve milli teknolojisini üreten bir toplum olma yolunda, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunda verilen Robotik Kodlama Eğitiminin öncelikli amacı, kodlamanın kendisini öğretmenin yanı sıra, matematiksel düşünme becerisi zayıf olarak nitelendirilen öğrencilerin karmaşık matematiksel fikirleri kullanmalarına yardımcı olmaktır. Robotik Kodlama Eğitimi diğer becerileri geliştirmeyi sağlayan bir araç olarak kullanılarak, bu sayede öğrenme çıktıları geliştirilip, öğrencilerin motivasyonu da artmaktadır. Kodladıkları robotların hareket ettiğini görmek, başarmış olmanın verdiği tatmin duygusu ve kazanımı, öğrencilerin etkinliklere katılımını da aktif tutmaktadır.
Yaptıkları kodlama ile robotlarını hareket ettiren öğrenciler, eğitim sonunda eğitmenler eşliğinde kısa bir yarışma da gerçekleştirdiler. Robotik Kodlama Eğitiminden oldukça memnun ayrılan öğrenciler, kodlama ile küçük yaşta tanışmış olmanın avantajını yaşamış oldular.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK KONULAR
keyboard_arrow_right DİJİTAL OYUNLAR VE BİREYLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ keyboard_arrow_right SOSYAL MEDYANIN BİREYSEL VE TOPLUMSAL ETKİLERİ -1 keyboard_arrow_right BTK, 2020 DİJİTAL OYUNLAR RAPORUNU YAYINLADI keyboard_arrow_right İNTERNET BAĞIMLILIĞI ve ALIŞKANLIKLARA ETKİSİ keyboard_arrow_right 3-6-9-12 YAŞ KURALI İLE ÇOCUKLARIN EKRANLARDAN KORUNMASIETİKETLER
Yorumlar