Dijital Çağda Gelişen Oyunlar
Yazar(lar): Aydın ÇATAK, Evren GÜRDALAR | Grafik(ler): Evren GÜRDALAR | 30 November 2020, Monday 14:54 | 3,220 görüntüleme
Körebe, köşe kapmaca, evcilik, uykuya dalarken dinlenen gece masalları…
Çocukluğumuzu hatırlatan daha birçok oyun ve etkinlik, varlığını artık sanal ortamda sürdürmekte.
Yıllar boyunca gelişen teknoloji ile birlikte her ne kadar oyun ortamları değişse de, sekiz farklı nesil olarak video oyun konsolları üretilse de, oyun tutkusu değişmiyor.
Önceden bedenimiz fiziksel dünyada mutluluğu ararken, şimdi ise zihnimiz sanal âlemin dijital sokaklarında arayış içerisinde.
Her gün zamanımızın büyük bir kısmını geçirdiğimiz sanal âlemde sizce neyi ya da neleri arıyoruz?
Peki, geçmişten günümüze oyun ve eğlence anlayışımız nasıl değişti, ya da değişti mi?
1) Körebe: Önceden sadece birimizin gözü kapalıydı ve bütün dikkatimizi vererek dış dünyayı algılamaya çalışırdık.
Şimdi ise herkesin gözü açık ve dijital ekranlardaki sanal dünyayı algılamaya çalışıyoruz.
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
2) Köşe Kapmaca: Artık herkes kendi köşesinde “takılıyor”.
Önceden sadece köşe kapmaca vardı, şimdi ise WiFi'nin şifresini öğrenip, prize en yakın olan köşeyi kapmanın yarışı var.
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
3) Gece Masalları: Çocuklarımız hangi masallarla büyüyor, farkında mıyız?
Artık masalları Kırmızı Başlıklı Kız masallarındaki kurtlar anlatıyor olabilir mi?
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
4) Resim: Şimdi herkesin kendi resim galerisi var.
Peki, dijital ortamda resim yaparken hissettiklerimiz ile gerçek boya ve fırçalar ile resim yaparken hissettiklerimiz aynı mı?
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
5) Evcilik: Pastalar artık uygulamalarda hazırlanıp süsleniyor.
Böylelikle evler hem düzenli kalıyor hem de kirlenmiyor. Peki ya zihinler?
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
6) Kamp: Kamplarda artık ateş yakılmıyor çünkü ekran ışığı var, ama bu ışık doğal ateşin sıcaklığını vermiyor.
Doğa yürüyüşleri ve izcilik kampları yerini dijital sokaklardaki gezi turlarına bıraktı.
Kamplardaki etkinlikler problemler karşısında elimizdeki imkanlarla çözüm bulmayı öğretirken, sanal etkinlikler hazır çözümler sunuyor.
Sanal etkinlikler acaba bizleri ne kadar geliştiriyor?
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
Çocuklarımızın oynadığı oyunlar ve kullandığı uygulamalar, çocuklarımızın yaşına ve bizim kültürümüze uygun olarak seçildiği sürece, çocuklarımızın gelişimine ve ülkemize daha fazla katkı sağlayacaktır.
Tüketici bireylerden ziyade üreten, düşünen, değerleri olan insanlara fazlasıyla ihtiyaç duyulduğu günümüzde, teknolojinin etkin, bilinçli ve güvenli kullanılması çok daha önemli bir hâle gelmiştir.
Geleceğimiz olan yeni neslin en iyi şekilde yetişebilmesi için, özellikle çocuk ve gençlere dijital okuryazarlık becerilerinin kazandırılması çok önemlidir.
Bizim de neslimize karşı üstümüze düşen görev ve sorumluluğu en iyi şekilde yerine getirebilmemiz için bilinçlenmemiz ve kendimizi yetiştirmemiz gerekmektedir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK KONULAR
keyboard_arrow_right KVKK ve TCK 132. Maddesi Kapsamında Sosyal Medya Mesajları ve Hukuki Sorumluluk keyboard_arrow_right HAKARET, TEHDİT VE ŞANTAJ SUÇU İLE KARŞILAŞTIĞIMIZDA NE YAPMALIYIZ? keyboard_arrow_right DİJİTAL DÜNYADA KİMLİK HIRSIZLIĞINA DİKKAT keyboard_arrow_right İNTERNET DOLANDIRICILARINA GEÇİT VERMEYİN! keyboard_arrow_right Sosyal Medya SunumlarıETİKETLER
#teknoloji #dijital #oyun #vr #ar #mr #eski #nesil #körebe #köşe #kapmaca #gece #masalı #resim #evcilik #kamp
Yorumlar