Size nasıl yardımcı olabilirim?
Dijital Oyunlar
İNTERNETTE YAŞANAN SORUNLARA ALTERNATİF ve KOLAY ÇÖZÜM: ALO 141!
28 June 2021, Monday 15:47

İNTERNETTE YAŞANAN SORUNLARA ALTERNATİF ve KOLAY ÇÖZÜM: ALO 141!

Yazar(lar): Gülbahar AYTEKİN - Gazeteci | Grafik(ler): Furkan ÖZDEMİR | 28 June 2021, Monday 15:47 | 79,717 görüntüleme

Ülkemizde ve dünyada internet kullanımının her geçen yıl artması, dijital ortamlarda karşılaşılan sorunların da artmasına sebep oluyor. Kullanıcıların, internetin bilinçli, güvenli ve doğru kullanımı ile ilgili karşılaştıkları muhtemel sorunlar karşısında, gerekli ve doğru yaklaşımların ne olduğu hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olamaması, dijital ortamlarda güvende kalmalarını zorlaştırabiliyor. Bu sebeple kullanıcıların dijital ortamlarda karşılaştıkları sorunları kolay ve internet ortamından bağımsız, alternatif bir yoldan çözebilmeleri amacıyla Alo 141 Güvenli İnternet Bilgi, Yardım ve Destek Hattı 7/24 esasına göre hizmet vermeye başladı.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu bünyesinde 2017 yılında kurulan Güvenli İnternet Merkezi; internetin bilinçli, güvenli, etkin, verimli ve doğru kullanım kültürünün bütün toplumda yaygınlaşması, internet kullanıcılarının internet ortamında bulunan muhtemel risklerden korunması, fırsatlarından yararlanması için kamu kurumları, ilgili sivil toplum kuruluşları ile çalışmalarını sürdürüyor.

Dünya örneklerinde Güvenli İnternet Merkezleri; İhbar, Yardım ve Bilinçlendirme Merkezi olmak üzere en az birini veya ikisini ya da tamamını kapsayan bir yapıda çalışıyor. Ülkemizde ise, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu bünyesinde hayata geçirilen Güvenli İnternet Merkezi, İnternet Bilgi İhbar, Yardım Merkezi ve Bilinçlendirme olmak üzere ayrı ayrı üç çalışma alanı ile faaliyetlerini yürütüyor.

Bu doğrultuda İnternet Yardım Merkezi tarafından verilen bilgilendirme, doğru kanallara iletme ve bilinçlendirme hizmetlerinin telefon aracılığıyla da verilebilmesini sağlayan Alo 141 Güvenli İnternet Yardım Destek Hattı hayata geçirildi. Alo 141 İnternet Bilgi Destek hattı, vatandaşların, internet ortamından bağımsız olarak, internette yaşadıkları sorunlar hakkında bilgi edinebilecekleri; internet kullanımı sınırlı olan kullanıcılara yönelik oluşturulan, bilgi edinmede kolaylık sağlayan alternatif bir hizmet olarak hayata geçirildi.

Dünyada Bilinçlendirme Merkezleri çocuklara, gençlere, ebeveynlere ve öğretmenlere internetin bilinçli, doğru ve etkin kullanılması yönünde farkındalık oluşmasını sağlayan çalışmalarının yanı sıra İnternet Yardım Hatları ise, çocuklara, gençlere ve ebeveynlere; internetteki zararlı içerikler, çevrim içi istismar, siber zorbalık gibi zor durumlarla nasıl baş edileceği konusunda bilgi, tavsiye ve ilgili kişi-yer ve kurumlara yönlendirme yapmak amacıyla çalışıyor. Yardım hattına, e-posta, web formları, Skype, telefon ve çevrimiçi sohbet hizmetleri gibi çeşitli araçlarla ulaşılabilse de, ülkeler genelinde en fazla erişim telefon üzerinden sağlanıyor.

İnternetin zararlı ve yasadışı içerikleriyle etkin bir şekilde mücadele edilmesi ve internetin bilinçli ve güvenli kullanımı konusunda gerekli çalışmaların yürütülmesi amacıyla vatandaşların internet ortamlarında yaşadıkları problemler, ihbar ve yardım talepleri İnternet Bilgi İhbar Merkezi ve İnternet Yardım Merkezi web siteleri aracılığı ile alınıyor.

Bu doğrultuda, Güvenli İnternet Merkezi bileşenlerinden biri olan İnternet Yardım Merkezi, internetin bilinçli, güvenli, etkin ve doğru kullanımı kapsamında kullanıcıların dijital ortamlarda yaşadığı sorunlara çözüm önerileri sunmakta, yardım ve destek hizmetleri sağlamaktadır. İnternet Yardım Merkezi Web Portalı ile çocuklara, gençlere, ebeveynlere ve bütün vatandaşlarımıza internet ortamında bulunan yasadışı içerikler, dijital ortamlarda güvende kalmanın yolları ve bilgi güvenliği, sosyal ağ platformları, dijital oyun platformları, siber zorbalık, dijital sağlık, dijital mahremiyet ve benzeri konularda, kullanıcıların yaşayabileceği muhtemel sorunlara karşı bilgilendirici, bilinçlendirici ve yol gösterici içerikler ile tavsiyede bulunmakta, çözüm önerileri sunmaktadır.

Kullanıcılar, yaşadıkları problemleri mevcut çözüm önerileri ile gideremedikleri takdirde, sitede bulunan Bilgi Destek Formu'nu doldurarak da sorularını ve taleplerini merkeze iletebiliyor.

Dijital Okuryazarlık Konusunda Yetersiz Olan Kullanıcılar Alo 141’den Yardım Alabilir

Ebeveynler, çocuklar ve internet kullanım becerisi sınırlı olan kullanıcılar, internet ortamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm bulmakta zorlandıkları konular hakkında, internet ortamından bağımsız alternatif bir erişim kanalına ihtiyaç duyabilmektedir. Tam da bu noktada, 141 kısa numarası ile Güvenli İnternet Bilgi Destek Hattı kullanıcıların, internet ortamlarında karşılaştıkları sorunlara yönelik 7/24 hizmet vermektedir.

Dijital Okuryazarlık konusunda yetersizlik yaşayan kullanıcılar, hem kendileri hem de çocukları için internet, sosyal ağ platformları ve dijital oyunlarda bulunan muhtemel riskleri öğrenmek; internet bağımlılığı, oyun bağımlılığı gibi sorunlar hakkında bilgi edinmek isteyen ebeveynler, Alo 141 Güvenli İnternet Bilgi Destek Hattı’ndan destek alabiliyor.

Kullanıcılardan yoğun bir ilgi gören Alo 141 Güvenli İnternet Bilgi Destek Hattı’na 2021 yılının ilk altı ayında 47 bin 420 çağrı gelmiştir. Ayda 7 bin 326 kullanıcı internetin bilinçli ve güvenli kullanımı ile ilgili yaşadığı sorun ile ilgili ALO 141 hattı ile bilgilenme ve bilinçlenme olanağı bulmuştur.

Gerek İnternet Yardım Merkezi web portalı ile gerekse Alo 141 Yardım Hattı üzerinden verilen hizmetler, bilgilendirme ve tavsiye niteliğindedir. Hukuki bir geçerliliğinin bulunmadığı bilinmelidir. Kullanıcıların, İnternet erişiminde ve/veya internet erişiminde kullanılan cihazlarda (bilgisayar, cep telefonu, tablet, modem vb.) yaşadıkları donanım ve altyapıya ilişkin sorunları, ürün ve cihaz özellikleri, mukayese, kurulum ve ayarlamalarına ilişkin soruları, İnternet Yardım Merkezi'nin ve İnternet Yardım Hattı'nın hizmet alanı dışında kalmaktadır.

Yorumlar

  • Henüz yorum yapılmadı. Hemen düşüncelerinizi yazarak ilk yorumu siz yapabilirsiniz.
Yorum yapın
  • Doğrulama için e-posta adresinizin gerçek ve size ait olması gerekiyor.
  • E-posta adresiniz kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşılmayacak, gizli kalacaktır.
  • Görünecek ad alanı için gerçek adınızı kullanmak zorunda değilsiniz.
  • İnternet üzerinde yapacağınız her işlem için IP adresinizin kayıt altına alındığını unutmamalısınız.
  • Yorumunuz yayınlanmadan önce editör onayından geçecektir.
lightbulb_outline İnternet ortamında tanımadığınız kişilere cevap vermeyin, tekliflerini reddedin, size gönderdikleri mesajları açmadan silin!
Toast Alert...