Dijital Oyunlar
ULUSLARARASI ÇOCUK VE BİLGİ GÜVENLİĞİ “DİJİTAL OYUNLAR” KONGRESİ BTK’DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ
20 April 2018, Friday 17:00

ULUSLARARASI ÇOCUK VE BİLGİ GÜVENLİĞİ “DİJİTAL OYUNLAR” KONGRESİ BTK’DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

20 April 2018, Friday 17:00 | 1,868 görüntüleme

11-13 Nisan 2018 tarihlerinde “Dijital Oyunlar" temalı Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Kongresi, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Merkez Binasında gerçekleştirildi.

Kongre; Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği, Ankara Üniversitesi ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu işbirliğinde; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı destekleriyle düzenlendi.

Netmarble, Crytek, Türkiye Bilişim Derneği, STM, Oyunder ve Netlab’ın destekleriyle gerçekleştirilen dijital oyunlar temalı Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Kongresinde, dijital oyunlar tüm yönlerinin ele alındı. Yurt içinden ve yurt dışından gelen pek çok katılımcıya ev sahipliği yapan kongre; Dijital Oyunlar ve oyun sektörüyle ilgili temel konuların ve sorunların akademik, uygulamalı, psikolojik, sosyolojik pek çok açıdan bilimsel olarak tartışıldığı paneller, konferanslar ve gençlik panelleri ile bilimsel bir etkinlik olarak 3 gün boyunca devam etti.

Dünyada Bir Milyardan Fazla İnsan Dijital Oyun Oynuyor

Kongrenin açılışında yaptığı konuşmada, dünyada 1 milyarın üzerinde insanın dijital oyun oynadığını açıklayan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Ömer Fatih Sayan konuşmasına şöyle devam etti: “İnsanlar giderek daha küçük yaşta oyunla tanışmaktadırlar. (5-6 yaş). Xbox Kinect sadece 60 günde 8 milyon adet satarak Guinness Rekorlar kitabına en hızlı satılan elektronik ürün olarak girdi. 24 saatte yüzmilyonlarca satış rakamına ulaşan oyunlar bulunmakta. Oyun sektörü sinema sektörünü geçmiş durumda. Facebook kullananların büyük çoğunluğu oyun için kullanmakta. Krizlerden en az etkilenen ve katma değeri çok yüksek sektör. Türkiye’de 20 binden fazla internet kafe bulunmaktadır ve internet kafelerde en çok oyun oynanmaktadır. Güney Kore, Çin ve Amerikalı büyük oyun şirketlerinin gözü genç nüfusuyla Türkiye’nin üzerindedir. Türkiye’de 20 milyonun üstünde oyuncu var.”

Sayan ayrıca, “Dijital oyunlar oldukça spesifik bir alan olmasına rağmen tahminimizin çok üstünde bildiri ile Kongre’ye katılım gerçekleşti. Bu konuda Avrupa’da önemli çalışmalar yapmış sayın Lauri Jarvilehto, Santeri Koivisto, Lars Konzack, Mark Griffiths ve Hannah Marston’a ise davetimizi kırmayarak buraya teşrif ettikleri için ise ayrıca teşekkür ederim.” dedi.

Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği Başkanı Prof. Dr. Betül Ulukol ise yaptığı konuşmasında “Hepimiz bu alanla ilgili çok çaba sarf ediyoruz. Bunları da çocuklarımız için yapıyoruz. Hedefimizde çocuklarımız olduğu için bu kadar koordineli bir şekilde ve istekli bir şekilde çalışıyoruz. Burada özellikle genç arkadaşlarımıza bu alandaki bilgi ve deneyimlerini paylaşmaları açısından büyük görev düşüyor” dedi.

Alanında pek çok uzman ve akademisyenin katkıda bulunduğu kongrede; dijital oyunların eğitimde kullanılması, dijital oyunların çocuk gelişimi üzerine olumlu-olumsuz etkileri, Dijital Ebeveynlik, kalıp yargılar, konuyla ilgili uluslararası ve ulusal düzenleme ve politikalar, oyuncakların interneti, dijital oyun endüstrisi ve E-spor gibi konular tartışıldı.

Ayrıca yakın bir zamanda, kongrede yapılan çalışmaları içeren online bir kitapçığın hazırlanması planlanıyor.

Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Kongresi hakkında detaylı bilgiye http://cocukvebilisim.com adresinden ulaşılabilir.

Yorumlar

  • Henüz yorum yapılmadı. Hemen düşüncelerinizi yazarak ilk yorumu siz yapabilirsiniz.
Yorum yapın
  • Doğrulama için e-posta adresinizin gerçek ve size ait olması gerekiyor.
  • E-posta adresiniz kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşılmayacak, gizli kalacaktır.
  • Görünecek ad alanı için gerçek adınızı kullanmak zorunda değilsiniz.
  • İnternet üzerinde yapacağınız her işlem için IP adresinizin kayıt altına alındığını unutmamalısınız.
  • Yorumunuz yayınlanmadan önce editör onayından geçecektir.
lightbulb_outline Üslup her şeydir. İnternette nazik ve saygılı bir dil kullanın. Hiç kimsenin kişiliğini ve çevrimiçi itibarını zedeleyici davranışlarda bulunmayın.
Toast Alert...